• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bravia tuner niet helemaal blind.

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

BenJ

Recentelijk een Bravia (40W4000) aangeschaft met de waarschuwing van de verkoper dat de DVB-C tuner niet zal werken op Ziggo. Op zich voor mij geen reden om niet tot aanschaf over te gaan. Een Alfacrypt lijkt me een prima alternatief, maar goed die zit er nog niet in dus.
Wel natuurlijk even alles in laten scannen en idd bijna alle kanalen zwart. Bijna idd want Schagen en Regio22 doen het wel ! Daarnaast heb ik Guide+ info en herkent ie verder alles qua kanaalnamen, beeldformaten, geluidsporen enz. ook van de Music choice kanalen.
Dus eigenlijk ziet de Bravia standaard meer wel dan niet behalve dan de trigger om het beeld en geluid door te laten.
Kan iemand mij inzicht verschaffen wat in het Ziggo signaal nu maakt dat mijn TV zo reageert? Oftewel is het een kwestie van een paar simpele bytes die deze aansturing regelen? Kennelijk zijn die ook zo te kiezen dat het signaal wel wordt vertoond.

Ik krijg er toch meer en meer moeite mee dat ik extra aparatuur moet aanschaffen om naar het Ziggo signaal te kijken. Ik krijg al een modem van Ziggo om te kunnen telefoneren en internetten. Waarom dan ook niet een kastje om DTV (of zelfs HDTV) te kijken. Neen, dat moet ik zelf aanschaffen en kan ik weer wegdoen als ik ga verhuizen. Het lijkt me allemaal een beetje nodeloos ingewikkeld, zeker als mocht blijken dat het ook heel simpel via een paar software bytes blijkt te regelen zijn.

Ziggo stelt dan wel dat het signaal tot en met het AOP hun pakkie an is. Analoog is dat ook zo, want ik kan met iedere TV analoog kijken. Met internet en telefonie gaat het om het signaal tot en met het modem, zodat ik hierop met iedere computer en telefoon kan werken. Echter met DTV houdt het op bij het AOP, ik moet speciale (op Ziggo toegespitste) voorzieningen hebben cq aanschaffen om te kunnen kijken. Vanuit dit licht mis ik dus nog een door Ziggo beschikbaar gestelde voorziening.
 
Ben,

De tuner in de Sony doet gewoon zijn werk. Het enige wat je mist zonder Alphacrypt, is de decodering (vandaar dat je de ongecodeerde kanalen gewoon kunt kijken).

De issues met de Sony modellen zijn als ik het goed heb vooral issues met de combinatie Bravia-Alphacrypt. Ik heb hier geen ervaring mee, maar er lopen hier genoeg ervaringsdeskundigen rond. Ik ben even te lui om te zoeken, maar er staat me een opmerking bij dat je de Alphacrypt module moet uitproberen, en net zo lang omruilen voor een nieuwe tot je een werkend model hebt.
 
De issues met de Sony modellen zijn als ik het goed heb vooral issues met de combinatie Bravia-Alphacrypt. Ik heb hier geen ervaring mee, maar er lopen hier genoeg ervaringsdeskundigen rond. Ik ben even te lui om te zoeken, maar er staat me een opmerking bij dat je de Alphacrypt module moet uitproberen, en net zo lang omruilen voor een nieuwe tot je een werkend model hebt.

Dit was specifiek een kwestie van een bepaalde serie Sony TV's
Hierbij ging de communicatie van de Sony TV met Alphacrypt vaak niet goed, omruilen tot je een werkende combinatie had was inderdaad het devies.

Dat staat ook aangegeven op de Mascom site zelf:
Mascom zei:
Sony Geräte der Baureihe X3000, X3500 und W3000 funktionieren nicht, alle anderen Modelle gehen problemlos.

Latere Sony TV modellen hebben deze problemen niet.


Zie ook dit op de Sony site zelf:
Sony-Europe: Support information for Integrated DVB-C - Cable without the set-top-box
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziggo geeft je wel een modem maar geen telefoon (oke dat prut ding geven ze om de lijn te testen maar is niet bedoeld om te bellen). Ziggo geeft je wel een modem maar geen computer. Ziggo geeft je wel een aop maar geen tv voor het analoge signaal. In deze trend zou ik ook het digitale tv verhaal willen scharen, ze geven wel de aansluiting maar niet het product om er gebruik van te kunnen maken. In dit op zicht zie ik niks vreemds. Het enige correcte om op te merken is natuurlijk wel de gebondenheid aan decoders die er momenteel nog heerst. Verder is het vaker bij het afsluiten van bepaalde diensten zo dat men toch een decoder gratis krijgt.

Met de komst van de CI+ module ergens in 2009 zou hier langzaam verandering in moeten gaan komen. De veronderstelling is dat de tv fabrikanten, en co, dit ook in hun nog uit te komen tv's gaan verwerken en dat men dan dus wel en tv kan gaan aanschaffen waar men, na aanschaf van een erkende cam, zonder losse decoder volledig gebruik van kan maken.
Dan kan men dus weer als van ouds gebruik maken van de tv.

Overigens is het eerder de tv fabrikant waar je beklag zou kunnen doen. Zij hebben in een heel grijs verleden besloten om in hun monitoren een tuner in te bouwen die gebruikt kon worden met analoge signalen zoals die door de lokale kabelboer getransporteerd wordt, deze verschilt bijv tussen Europa en Amerika, maar ook binnen Europa zijn er enkele verschillen. Nu hebben de tv fabrikanten er echter toe besloten om voor het iets afwijkende nederland geen specifieke tv te maken, iets wat ze van ziggo best mogen. Zie maar de paar modellen die dat wel zijn.
 
Recentelijk een Bravia (40W4000) aangeschaft... <knip> ... Kan iemand mij inzicht verschaffen wat in het Ziggo signaal nu maakt dat mijn TV zo reageert? Oftewel is het een kwestie van een paar simpele bytes die deze aansturing regelen? Kennelijk zijn die ook zo te kiezen dat het signaal wel wordt vertoond...
Alleen de eigenlijke videostream zelf is versleuteld, de data eromheen niet (zie tja's antwoord). De DVB-C standaard beschrijft keurig hoe dat werkt, en Ziggo houdt zich daar kennelijk netjes aan.

Het is inderdaad jammer dat Ziggo strakke eisen stelt aan de apparatuur die je gebruikt, maar aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat het voor Ziggo de enige manier is om een beetje redelijk customer-support te kunnen leveren bij deze (voor Nederland) nog redelijk nieuwe techniek. En bovendien, ze maken het je niet onmogelijk andere apparatuur te gebruiken. Ik kijk met veel plezier naar 't fantastische beeld van een standaard SONY-TV (met Alphacrypt), maar ik weet dat als er ooit iets mee is, ik niet hoef aan te kloppen voor support.

Overigens Ben, jouw 40W4000 doet 't prima met een Alphacrypt-module. Alleen de eerdere SONY-modellen hadden nog wat problemen (zie antwoord The_Doman). Kijk ook eens hier https://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=125 - maar dat wist je als site-admin natuurlijk ook wel te vinden :-P
 
Ik zie het als volgt:

Ik ben klant bij Ziggo en ik kies bewust voor een BRAVIA. Volgens mij is het dan aan Ziggo om te zorgen dat ik op mijn TV zo goed en gemakkelijk mogelijk kan kijken. En dat is met de tuner die in mijn tv zit. Snel zappen, één remote, en superieure kwaliteit.

Dus geen kermis kwaliteit kastje van samsung/humax die veel te lelijk is om in mij huiskamer te zetten. Als er geen keuze meer zou zijn, zou ik ziggo gewoon opzeggen.

Ik kan me voorstellen dat er redenen voor zijn waardoor mij Alphacrypt morgen niet meer werkt. Geen probleem. Maar......het lijkt me wel dat Ziggo dan moet zorgen dat ik dan een vervanger voor mijn alphacrypt kan kopen zodat ik gewoon op mijn BRAVIA kan blijven kijken.

Kijk, als ik nu een heel vreemd merk tv heb gevonden die ergens ver weg wordt gemaakt voor een heel andere markt en die dan toevallig werkt met ziggo en alphacrypt.....tsja......dan kan ik me voorstellen dat Ziggo daar niet wakker van ligt.

Maar KOM OP...we leven nu in 2009.....SONY maakt superieure tv's die niet zomaar uit de lucht komen vallen hoor. Mijn BRAVIA was niet goedkoop, maar als eigenaar ben je niet een of andere elitair groepje tv kijkers die weer NET even iets anders heeft dan de anderen.

Ziggo is vóór technische vooruitgang...dan moet je dat ook bevorderen en niet afremmen.

Toch ?
 
Ik zie het als volgt: .... Toch ?
Ik kan me goed voorstellen dat je er zo over denkt, vooral met de uitstekende beeldkwaliteit die de SONY's leveren (zowel SD als HD). Leuk detail: de kaartlezers van mijn niet-gecertificeerde alphacrypt CAM's doen het beter dan de kaartlezers in de gecertificeerde Samsungs (ik moet bij kaartwissels bij die Samsungs de kaart er herhaaldelijk meerdere keren insteken voordat-ie goed contact maakt, de Alphacrypts doen het altijd meteen).

Maar... Ziggo heeft het al moeilijk genoeg support te leveren op al hun producten. Dus ik geef Ziggo groot gelijk eerst alles goed onder controle te willen krijgen door het aantal variabelen zo beperkt mogelijk te houden :) Wel is het kwalijk dat het allemaal niet lijkt te helpen, als ik al die gefrustreerde postings op dit forum lees.
 
Ja, dat is absoluut waar - je hebt gelijk :)
En, ik moet toegeven dat het onzin is om van ziggo te verlangen dat ze specifiek bravia's gaan ondersteunen.

Ik ben het alleen niet eens met de houdig van ziggo waarmee ze iedereen met een bravia het gevoel geven dat ze (bijna) iets illegaals doen.
Dat zouden ze wel op een andere manier mogen communiceren :)

Oh, en nog een goed & gezond nieuwjaar natuurlijk! :applause:
 
Sinds kort ben ik zelf in het bezit van een 46W4000 BRAVIA ook met alle verschillende berichten toch maar de stoute schoenen aangetrokken en een alphacrypt classic card gehaald... en...... EEN AANRADER!!!

Alles werkt super en super snel! Beeldkwaliteit is een stuk beter geworden vergeleken met de Samsung ontvanger die via een (dure) scart kabel aangesloten was. Leuke bijkomstigheid is ook dat hij meteen HD kanalen ondersteund :)

Als je het mij vraagt is dus de W4000 serie zeker goed compatible met Ziggo en de Alphacrypt (3.18 versie heb ik)

Suc6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan